sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Kytkimen pikaremontti, päivässä menee

Kytkinremontin piti olla päivän homma ja tähän ryhdyttiin marraskuun puolivälissä. "Tuo auto tänne aamulla ja haet sen neljän jälkeen, hinta on 1100e ja siinä vaihdetaan kytkinpaketti, työsylinteri, painelaakeri ja vaiheistoöljyt."

Iltapäivällä puhelin soi ja todettiin, että vaihteensiirtovaijeristosta vaijerin pään lukijat oli saatu rikki, joten autolla ei voi ajaa. Uutta vaijerin päätä lupailtiin parin päivän päähän. No eihän tälle mitään voi.

Pari päivää kesti lopulta kolme viikkoa ja korjaamo osti joka kerta kolmisen päivää lisää löyhää hirttä asiakkaalta. Osia koitettiin saada vuoroin Tukholmasta ja Saksasta ja mistä lie, mutta täytyy tunnustaa että aika tiukkaa teki. Meinasin jo välillä käydä katsomassa korjaamolla onko siellä autoa enää tallessa, vai onko se myyty Romanialaisille tiskin alta. Epätoivoisena tekona tilasin eräältä purkaamolta diesel-version vaihteensiirtovaijeriston (ainoa autopurkaamot.comissa ollut vaijeristo) jos vaikka vaijerin pään olisi voinut ottaa siitä. No eihän se luonnollisesti sopinut, mutta tulipahan kokeiltua. 50e meni siinä.

Lopulta osa saatiin ja sain auton. Kytkin toimi paremmin kuin aiemmin.

Joulureissulla vaihteet menivät Oulu-Tampere -matkan aikana pikkuhiljaa pois paikoiltaan. 5-vaihde oli lopulta peruutusvaihteen nostopykälän takana ja kakkosta ei meinannut saada päälle millään. Vein auton ilmaiseen "takuusäätöön", jossa epäiltiin että vaijerin pää olisi hyppinyt kierteiltään ja löystynyt. Ei kuulostanu kovin lupaavalta, mutta vastaavia ongelmia ei ole ollut sen jälkeen (syyskuu 2011). Joskus kakkonen kurnuttaa, eli säätämistä voisi olla, mutta enimmäkseen kaikki on OK.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.