sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Jarrusatulat kuntoon

No jarruthan ne ovat edelleen viimeisillään ja juhannuskin koitti.

Eri vaihtoehtoja keskustelupalstalla aprikoidessani totesin, että lähdetään nyt helvetti tekemään se jarruja merkittävästi parantava mk3-satuloita ja focus st170-levyjä hyödyntävä tuunaus.

Korjaajan esittämien aiempien komenttien mukaan satulat ovat jäykät ja palojen kulutus on toispuoleista. Ruosteisia satuloita katsellessa tuli mieleen, että jos etusatulat kerran menevät uusiksi, niin eiköhän laiteta takasatulat myös.

Purkaamolta mk3 etusatulat molemmille puolille 100e, kaksi liukutappisarjaa yht. 32e, kulmahiomakone sopivilla laikoilla 50e, takasatulat purkaamolta 80e, liukutappisarjat taakse 20e, jarrusatuloiden maalaussarja 32e, paskana olevat takasatuloiden männänkumit 70e jne jne... Saatte ehkä käsityksen mitä tämä teettää.

Dremel-pipertämisen jälkeen tajusin vaihtaa kulmahiomakoneeseen ja messinkiharjalaikkaan ja sitten Motipin kaksikomponenttinen jarrusatulamaali päälle.





Tässä vaiheessa elettiin heinäkuuta 2011. Satulat ovat jokseenkin valmiina, mutta muut osat puuttuvat edelleen kustannussyistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.