torstai 20. lokakuuta 2011

Talvirenkaat ja TÜV-huolet

Kävin vihdoin hakemassa talvirenkaat Mansen Autosta. Kuvassa on vielä asennusrasvat paikoillaan, mutta näkeepähän suurin piirtein miltä ne näyttävät. Alla kuva vanhoista kiekoista mihin ei ollut pölykapseleita, joten kaipa nämä uudet kummit hieman fiksummalta näyttävät. Laitoin vanhan sarjan myyntiin huutonettiin, tällä hetkellä 60€ on huudettu :-)



Tuli mieleen etten ole tainnut laittaa kokonaiskuvaa autosta tänne tai muuallekaan missään vaiheessa. Otin kiireessä päivällä yhden otoksen puhelimella ja huonohan siitä tietty tuli. Koitan ottaa vaikka talvirenkaiden vaihden yhteydessä paremman.



Tulin eilen illalla miettineeksi, että katsastusta varten tarvitaan tietysti TÜVin lappuset jarruihin liittyen, kun levyt eivät ole alkuperäisosia. Takalevyjen mukana ei tullut mukana todistusta, joten kyselin sellasien perään EBC:ltä. Vastauksessa he sanoivat ettei kyseisiin levyihin löytynyt todistusta heidän konttoriltaan, mutta he kyselevät asiaa Saksasta. Perinteisten eteen menevien 278mm Ultimaxien todistus minulla jo on ja Jarruletkuissa oli mukana niin ikään oma todistuksensa, joten ehkä näistä joku combo vielä saadaan. Katsastusaikaa on helmikuun puoleen väliin asti ja ajattelin jättää homman viime metreille, jotta saan kerättyä hieman varoja mahdollisia korjauksia varten. Edellisellä kerralla takaiskareiden todettiin hieman heikentyneen, joten tässä saattaa iskeä vielä iskari/jousiremontti keväällä päälle...

Katselin ford-clubin foorumeilta vanhoja peltipaikkausketjuja läpi ja bongasin hyvät ohjeet takakaarien uusimiseksi liimaamalla. Täytyy ensi kesänä raaputtaa nuo kaaret auki ja katsoa riittäisikö tinapaikka, vai täytyykö käydä ostamassa palat Motonetissä. Eipä tullut moinen liimauskonsti mieleenkään ja jotenkin pidin hitsausta ainoana mahdollisena (ja kalliina) toimenpiteenä kukkivien kaarien korjaamiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.